Kız ve erkek öğrencilerin sınıflarının ayrılması kabul edilemez

Kız ve erkek öğrencilerin sınıflarının ayrılması kabul edilemez

"Karma eğitim" modeli, çağdaş ve bilimsel eğitim adına Cumhuriyet'in en önemli kazanımlarından biri ve sistemin temel unsuru olarak kabul edilmiş, Milli Eğitim Temel Kanunu'nda yerini almıştır.
Milli Eğitim Temel Kanunu'nun 15. maddesine göre, okullarda eğitimin karma yapılması zorunludur, bunun önünde engelleyici hiçbir unsur bulunmamaktadır.

Karma eğitimin önemi yasayla güvence altına alınmasına rağmen, Milli Eğitim Bakanı katıldığı bir televizyon programında, kız çocuklarının okullaşmasındaki engelin karma eğitimmiş gibi yaklaşımda bulunmasını doğru bulmuyoruz.
Bu bakış açısı, Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş felsefesine aykırı olduğu gibi, toplumu inanç, cinsiyet ve etnik köken gibi ayrıştıran bir anlayışın yansımasıdır.
Çağdaş, laik, bilimsel eğitimde, öğrenciler arasında cinsiyet ayrımı yapacak şekilde kız ve erkek öğrencilerin sınıflarının ayrılması kabul edilemez.
Çocuklarımızı bu yönleriyle ön plana çıkartmak yerine, eşit haklara sahip ülkenin geleceğinde söz sahibi yurttaşlar olarak eğitip yetiştirmeliyiz.
Karma eğitim karşıtlığı, toplumsal yaşamda cinsiyet eşitliğinin hayata geçirilmediği, kadınların her alanda geri plana itildiği, kadın cinayetleri ve şiddetin sürekli gündem olduğu ülkemizde çok daha büyük sorunları beraberinde getirecektir.
Çağdaş Eğitim Kooperatifi olarak karma eğitimi, laik ve demokratik toplum yapısının, toplumsal barışın, en önemli göstergesi ve güvencesi olarak görüyor, bunun sonlandırılması yönünde atılacak her adımın karşısında olduğumuzun bilinmesini istiyoruz.

Saygılarımızla.
ÇEK Yönetim Kurulu