ÇEK'ten iş dünyasına dayanışma çağrısı
Çağdaş Eğitim Kooperatifi Başkanı Ali Arabacı, laik toplumun, demokrasinin, hukuk devletinin, ancak akla ve bilime dayalı laik eğitimle sağlanabileceğini düşünen herkesi, ÇEK "imece"sine ortak olmaya çağırdı
Arabacı, yatırımlarıyla ülkemizin kalkınmasına, sosyal sorumluluk projelerine, toplumsal gelişime katkı sunan Bursa Mühendis ve Mimar İşadamları Derneği (BUMİAD) Yönetim Kurulu toplantısında Çağdaş Eğitim Kooperatifi'nin kuruluş amacı, felsefesi ve projeleri hakkında bilgi verdi.
Toplantıda, BUMİAD Başkanı Orhan Efe, Yönetim Kurulu üyeleri Hayri Aydemir, Süleyman Kara, Şaban Bozdemir, M. Baştuğ Çakırcalı, Emir Birgün ve Ferdi Tarcanlıoğlu hazır bulundu.
Arabacı, kuruluşundan günümüze 20 yıllık sürede Bursa ve ülkemize eğitim kurumları kazandıran Çağdaş Eğitim Kooperatifi'nin yeni projesinin, 3 Mart Anadolu - Fen Lisesi olduğunu bildirdi.
Temeli, 25 Temmuz 2015 tarihinde atılan ve kaba inşaatı süren 34 derslikli lisede, zenginleştirilmiş programlarla özel ve üstün yetenekli öğrencilerin eğitim ve öğretimine olanak sağlanacağını anlatan Arabacı, okuldan, okuma olanağından yoksun öğrencilerin de yararlanabileceğine işaret etti.
Arabacı, ÇEK'in diğer kurumlarında olduğu gibi buradan da, bilimin çağdaş gelişimine uygun, kaliteyi öne çıkaran, sorgulayıcı, dogmatik ve fanatik olmayan, dayanışmacı, yurtsever, emeğe saygılı nesillerin yetişeceğinin altını çizdi.
Bütün kurumlarını yardımlaşma ve dayanışma kültürünün en güzel örneklerini vererek hayata geçiren ÇEK'in, bugün de lise inşaatında ayni ve nakdi yardıma ihtiyaç duyduğunu bildiren Arabacı, "İçi boş nutuklardan, kulak ardı edilen işbirliğinden, dayanışma, özgürlük ve demokrasi gibi yaldızlı sözlerden vazgeçip, yüreğimizi ortaya koyarak somut uygulamalar içinde olmalıyız" dedi.
Laik toplumun, demokrasinin, hukuk devletinin, ancak akla ve bilime dayalı laik eğitimle sağlanabileceğini düşünen herkesi "imece"ye davet eden Arabacı, sözlerini şöyle tamamladı:
"Çağdaş Eğitim Kooperatifi, geleceğe dair umutsuzluk ve endişe yaratan eğitim politikalarına karşı bir antitezdir; uygarlık yolunda bir arayışın ve umudun adıdır. Tıpkı, Anadolu'nun kuruyan çatlayan