Page 59 - ÇEK_BULTEN_62
P. 59
Örneğin: deneylerini sanal bir laboratuvarda nasıl patladığını veya su döngüsünü
- Tarih dersinde Antik Roma gerçekleştirmek, interaktif bir şekilde gözlemlemek,
sokaklarında gezmek, - Matematik dersinde geometrik - Türkçe dersinde sanal bir tiyatro
- Biyoloji dersinde insan vücudunun şekilleri üç boyutlu olarak inceleyerek sahnesinde hikayeleri canlandırarak
içine girerek organları keşfetmek, kavramları daha iyi anlamak, anlatım becerilerini geliştirmek artık
- Fizik dersinde yerçekimi - Fen Bilimleri dersinde bir yanardağın mümkün hale geliyor.
Öğrencilerin Geleceği İçin yazılım dünyasına adım atabiliyor. öğrenciler aynı sanal ortamda
Metaverse’in Katkıları - 3D Tasarım ve Modelleme: Geleceğin buluşarak ortak projeler geliştirebiliyor.
mühendisleri ve mimarları, sanal - Gerçek Dünya Simülasyonları: Tıp
Metaverse, öğrencileri geleceğin ortamda kendi projelerini yaratabiliyor. öğrencileri cerrahi simülasyonlarla
mesleklerine hazırlamak için büyük - İşbirlikçi Çalışma: Farklı ülkelerden ameliyat pratiği yapabilirken,
bir fırsat sunuyor. Teknoloji tabanlı
mesleklerin yükselişiyle birlikte
öğrencilerin STEM (Fen, Teknoloji,
Mühendislik, Matematik) alanlarında
daha güçlü yetkinliklere sahip olmaları
gerekiyor. Bu noktada Metaverse,
aşağıdaki avantajlarıyla ön plana
çıkıyor:
- Kodlama ve Oyun Geliştirme:
Öğrenciler, Metaverse ortamında
oyunlar ve uygulamalar geliştirerek
58