Page 59 - ÇEK_BULTEN_62
P. 59

Örneğin:                         deneylerini sanal bir laboratuvarda   nasıl patladığını veya su döngüsünü
             -  Tarih dersinde Antik Roma     gerçekleştirmek,                  interaktif bir şekilde gözlemlemek,
             sokaklarında gezmek,             -  Matematik dersinde geometrik   -  Türkçe dersinde sanal bir tiyatro
             - Biyoloji dersinde insan vücudunun   şekilleri üç boyutlu olarak inceleyerek   sahnesinde hikayeleri canlandırarak
             içine girerek organları keşfetmek,   kavramları daha iyi anlamak,   anlatım becerilerini geliştirmek artık
             -  Fizik dersinde yerçekimi      - Fen Bilimleri dersinde bir yanardağın   mümkün hale geliyor.







































            Öğrencilerin Geleceği İçin        yazılım dünyasına adım atabiliyor.   öğrenciler aynı sanal ortamda
            Metaverse’in Katkıları            - 3D Tasarım ve Modelleme: Geleceğin  buluşarak ortak projeler geliştirebiliyor.
                                              mühendisleri ve mimarları, sanal   - Gerçek Dünya Simülasyonları: Tıp
            Metaverse, öğrencileri geleceğin   ortamda kendi projelerini yaratabiliyor.   öğrencileri cerrahi simülasyonlarla
            mesleklerine hazırlamak için büyük   - İşbirlikçi Çalışma: Farklı ülkelerden   ameliyat pratiği yapabilirken,
            bir fırsat sunuyor. Teknoloji tabanlı
            mesleklerin yükselişiyle birlikte
            öğrencilerin STEM (Fen, Teknoloji,
            Mühendislik, Matematik) alanlarında
            daha güçlü yetkinliklere sahip olmaları
            gerekiyor. Bu noktada Metaverse,

            aşağıdaki avantajlarıyla ön plana
            çıkıyor:


            - Kodlama ve Oyun Geliştirme:
            Öğrenciler, Metaverse ortamında
            oyunlar ve uygulamalar geliştirerek
                                                                                                                   58
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64