Page 19 - 53. sayı mart çek sora son copy copy
P. 19
Aşırı uyarılmış sinir sistemi, çocukların uyku
sorunları yaşamalarına, dürtüsel, huysuz ve
dikkatsiz olmalarına neden olur. Zaman
içerisinde bu durum çocuğun hem akademik
başarısını hem de sosyal ilişkilerini olumsuz
yönde etkiler.
Çocuklarımızı sosyal medyanın ve internetin
olumsuz etkilerinden korumak doğru ve güvenli
inernet kullanımını öğretebilmek için öncelikle
çocuğun hayatındaki yetişkinlerin özellikle anne
ve babaların onlara iyi birer model olmaları
gerekmektedir. Biz yetişkinlerin davranışları;
yansımalarını, gençlerin ve çocukların
davranışlarında bulur. Sosyal medyada veya
internette çok uzun zaman geçiren ebeveynlerle
büyüyen çocuklar, zamanla ebeveynlerinin
davranışlarını model alır ve onlar gibi olmak
isterler. İşte bu noktada kendisi sınırsız internet
kullanan ebeveyn, çocuğuna sınır koymak
istediğinde çocuğuyla büyük çatışmalar
yaşayabilmektedir. Kendi davranış modellerimizi
sorgulamak, iyi olmadığını düşündüğümüz
davranışlarımızı değiştirmek, sağlıklı bir birey
yetiştirebilmenin en temel yoludur.
Ebeveynler erişimi ne kadar ertelerse, bir çocuğun
sosyal medyayı, daha akıllıca kullanacak kadar
olgunlaşmak için o kadar fazla zamanı olur. Fakat
sosyal medyaya erişimini, ilerleyen yaşlarına
kadar ertelemekte çok zorlanabileceğinizi
düşünüyorsanız; çocukların kendilerine ait
açacakları bireysel hesaplar yerine, aile hesapları
yaratabilirsiniz. Bu, çocukların sosyal medya
ortamında, sizin gözetiminizde arkadaşlarıyla
ilişkilerini daha güvenli sürdürebilmelerini
sağlayacaktır. Ayrıca ergenlik dönemindeki
çocukların sosyal medyayı, yalnızca büyük
ekranlarda kullanmaları gerekmektedir. Örneğin,
sosyal medyayı, sadece evinizdeki salon ve
benzeri ortak kullanım alanlarınızda
bulunduracağınız masa üstü bilgisayarınızda,
ortak kullandığınız aile hesaplarından
kullanmalarına izin verdiğiniz takdirde;
çocuklarınız sosyal medyayı, daha az ve temkinli
kullanacaklardır.
3 Mart Eğitim Kurumları’nda 23 Nisan Coşkusu Çağdaş Eğitim Kooperatifi E-BÜLTEN
Türk milletinin kimliğini kazandığı, özgürlük Anasınıfı öğrencilerinin step, 1. sınıf
ve eşitliğin Anadolu topraklarında anlam öğrencilerinin dans gösterileri, seyircilerin
bulduğu gün 23 Nisan 1920, bizler için coşkusunu doruklara taşırken, 2. sınıf
büyük bir öneme sahip. Ulu önder öğrencilerinin hazırladığı potpori gösterisi,
Atatürk'ün imzasında şekillenen bu özel izleyenleri adeta büyüledi. 4. sınıf
gün, geleceğe yön verilişin adeta simgesidir. öğrencilerinin oratoryo gösterisi ve halk
Ulusal egemenliğimizin 104. yıl dönümü, oyunları ile dans kulübü öğrencilerinin
ortaokul öğrencilerinden oluşan muhteşem muhteşem performansları büyük ilgiyle
bando eşliğinde yapılan kortej yürüyüşüyle izlendi.
başladı. Programın sunuculuğunu 4. sınıf Halkın egemenliğinin kazanıldığı bu anlamlı
öğrencileri Ayşe Kuses ve Toprak Atasoy günün 104. yıl dönümü, 3 Mart Eğitim
üstlendi. 3. sınıf öğrencilerinin korosu, Kurumlarında büyük bir gururla kutlandı.
seslendirdikleri şarkılarla hem öğrencilerin
hem de velilerin coşkusunu zirveye taşıdı.
18