Page 19 - ÇEK_BULTEN_71
P. 19
Eğitim sürecinde özellikle çocuğun kendini ifade etme biçimlerinin çeşitliliğini vurgulayan “Çocuğun 100 dili”
üzerine yapılan atölye çalışmaları dikkat çekti. Çalışmalar sayesinde katılımcılar, çocukların yaratıcılıklarını,
meraklarını ve düşünme biçimlerini farklı araçlarla ifade edebilme potansiyelini deneyimledi.
Program kapsamında ziyaret edilen REMIDA - Yaratıcı Geri Dönüşüm Merkezi, Reggio Emilia yaklaşımının
sürdürülebilirlik ve yaratıcılık ilkelerini somut biçimde ortaya koydu. Rengin Güngör ve diğer katılımcılar
burada, atık materyallerin çocukların öğrenme süreçlerinde nasıl yeniden anlam kazandığını gözlemleyerek,
malzemenin çocukların hayal gücüyle birleştiğinde güçlü bir eğitim aracına dönüştüğünü deneyimledi.
Bu değerli deneyim, Reggio Emilia yaklaşımının okul öncesi eğitimde nasıl üretildiğini, geliştiğini ve yenilendiğini
doğrudan gözlemleme açısından son derece anlamlı bir fırsat sundu.
18

