Page 9 - 53. sayı mart çek sora son copy copy
P. 9

Başkandan













                                Başkandan






                                Değerli ÇEK Ailemiz,
                                23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nın 104. yılını coşkuyla kutlamanın guru-
                                runu yaşıyoruz.
                                Atatürk'ün çocuklara armağan ettiği bu anlamlı gün, ulusal egemenliğimiz ve
                                demokrasimiz için çok önemlidir.
                                3 Mart Eğitim Kurumlarımızda her yıl olduğu gibi, bu yıl da öğrencilerimiz ve velilerimizle
                                birlikte gerçekleştirdiğimiz kutlamalarda, bayramı doyasıya yaşadık.
                                Tüm çocuklarımızın bayramını kutluyor, mutlu, sağlıklı ve başarılı bir geleceğe adım
                                atmalarını diliyoruz.


                                Değerli dostlarımız,
                                Eğitim sistemi, geleceğimizin şekillenmesinde kilit bir rol oynamaktadır. Çocuklarımızın
                                yetiştirilmesinde kullanılan eğitim programlarının, bilimsel düşünceye, yenilikçiliğe,
                                evrensel değerlere saygıya ve sorumluluk duygusuna uygun olması hayati önem
                                taşımaktadır. Son dönemde gündeme gelen "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adlı projede,
                                önemli eksikler bulunmaktadır.
                                Bu modelin teorik çerçevesinin sınırlı olması ve yaş grupları ile öğretim kademeleri için
                                uygunluğunun yeterince araştırılmamış olması endişe vericidir. Ayrıca, öğretmenlerin
                                pedagojik formasyon eğitimlerinin yetersizliği ve modelin karmaşık yapısı da çok ciddi bir
                                sorundur.
                                Özellikle, çocuklarımızın eğitiminde siyaset üstü bir uzlaşı ile hazırlanacak eğitim
                                programlarının, milli eğitim amaçlarına hizmet etmesi ve çocukların üstün menfaatlerini
                                gözetmesi kaçınılmazdır. Eğitim programlarının bilimsel temellere dayandırılması ve
                                süreç temelli değerlendirmenin önemi büyüktür.
                                Bu çerçevede, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin gözden geçirilmesi ve daha kapsayıcı bir
                                tartışmanın başlatılması gerekmektedir
                                Milli eğitimimizin temel taşlarını oluşturan bu programların, ülkemizin geleceği ve
                                çocuklarımızın en iyi şekilde yetişmesi için büyük bir titizlikle ele alınması gerekmektedir.
                                Biz Çağdaş Eğitim Kooperatifi olarak özgörevimiz doğrultusunda geleceğin aydınlık
                                Türkiye'sine çağdaş, laik, demokrat, Atatürk ilke ve devrimlerine bağlı aydın insanlar,
                                özgür düşünen bireyler yetiştirerek katkıda bulunmaya devam edeceğiz.


                                Saygılarımla.
                                                                                   Nihan ALPAY

                                                                              Yönetim Kurulu Başkanı



      07                                                                                                     08
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14