Page 11 - CEK_52_sayi
P. 11

Tevhid-i Tedrisat’tan Cumhuriyet’in 100. Yılına                               Çağdaş Eğitim Kooperatifi E-BÜLTEN






           -Bazı tarikat örgütlenmelerinin sivil toplum kuruluşu etiketleriyle medrese-tekke modeli

           hortlatılmış, karma eğitim tartışmaya açılmıştır.
                                                               1.Ada Kına
                                                               2.Miray Melikşah
           -Ortaokul ve liselerde zorunlu hâle getirilen Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinin saatleri
                                                               3.Naz Yılmaz
           artırılmış, içeriği sadece bir mezhebi dikkate alacak şekilde düzenlenmiştir.



           -Kanunlarımıza göre imam-hatip okullarından ve ilahiyat fakültelerinden mezun olanların
           devlet görevlisi olarak din hizmetleri dışında bir hizmet yapmaları mümkün değildir. Ancak bu
           madde ne yazık ki yıllardır ihlal edilmiştir.



           -Okullarda öğrencilere “manevi danışman” olarak imam, vaiz ve Kur’an kursu öğretmenleri
           aracılığıyla “değerler eğitimi” adı altında Diyanet İşleri Başkanlığı ve Millî Eğitim Bakanlığının iş

           birliği ile uygulamaya konulan ÇEDES projesi, Tevhid-i Tedrisat Kanunu’na verilen en büyük
           zararlardan biridir. Din görevlilerinin, tarikatların, şeyhlerin öğrencilere rol model olarak

           sunulduğu ve eğitim sisteminin dini referans alarak bilimsel eğitimden uzaklaşacak bir
           dönüşüme zorlandığı görülmektedir.



           -Okullaşma oranı Cumhuriyetimizin 100. yılında hiçbir kademede %100’e ulaşmamıştır.



           -Türkiye, ailelerin sosyo-ekonomik durumunun, öğrencilerin eğitim hayatındaki fırsat
           eşitsizliğine yol açması ve eğitimini yarıda bırakması konularında Avrupa ülkeleri arasında ilk
           sırada yer almaktadır.



           -Türkiye'de 18 ila 24 yaş aralığındaki her 10 kişiden yaklaşık 4'ü ortaöğrenimini tamamlamadan
           okulu terk etmektedir. Her dört çocuktan biri okula aç gitmektedir (OECD, 2021).






          Atatürk devrimlerinin, Türk aydınlanmasının temelinin atıldığı ve 100. yılını kutladığımız Tevhid-i
          Tedrisat (Öğretim Birliği) Yasası’nın kabul edildiği bugünde Türkiye’nin ilk ve önde gelen eğitim
          kooperatifi olan Çağdaş Eğitim Kooperatifi (ÇEK) olarak diyoruz ki Türk eğitim sistemi, laiklik ve

          milliyetçilik ilkeleri üzerine kurulmuştur. Eğitimde fırsat ve adalet eşitliğinden ödün verilemez. Karma
          eğitimden vazgeçilemez.










                                                                                                             10
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16