Page 18 - ÇEK_BULTEN_49
P. 18
BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM
GÖRÜYOR!
Yapılan çalışmalar, okullardaki Prof. Dr. Uz, zorba, kurban ve
şiddeti önlemenin sadece seyirciden oluşan üç grup için
emniyet görevlileri, yasalar ayrı bir psikolojik danışmanlık
ve disiplin cezalarıyla ve rehberlik (PDR) sürecinin
önlenemeyeceğini gözler yürütülmesini, okulda
önüne serdiğini vurgulayan zorbalığı önleme programları
Prof. Dr. Uz, öğretmenlerin, ile “bütüncül bir yaklaşım”
zorbalığın ne olduğunu, nasıl sergilenmesi gerektiğini
kontrol edeceklerini bilmeleri, belirterek, şu önerilerde
bunu da rehberlik servisi ile bulundu:
birlikte götürmeleri gerektiğini
vurguladı.
-Zorba ve mağdurlara bireysel ya da grupla psikolojik danışma verilmeli,
-Okulda her yıl hazırlanan şiddeti önleme planını uygulamaya geçirilmeli,
-Öğrenci velilerini ve öğretmenleri bilgilendirici seminerler düzenlenmeli,
-Şiddete maruz kalan ya da şiddet uygulayan öğrencilerin velileri ile görüşülmeli, bilgilendirme
yapılmalı,
-Zorba öğrencilere öfke kontrolü, uğrayanlara da çatışma çözme becerileri eğitimleri verilmeli,
-Zorbalara ve kurbanlara ayrı gruplar halinde sosyal beceri öğretimi verilmeli,
-Seyirciler için empati, arkadaşlık, yardım, dayanışma vb… kavramlar ile ilgili etkinlikler
düzenlenmeli, eyleme geçmeleri sağlanmalı,
-Öğretmenlerle iş birliği yapılarak risk altındaki öğrenciler belirlenmeli, olay yaşanmadan
önleme çalışmaları yapılmalı,
-Okulda zorbalığı önleme programının uygulanmasına destek verilmeli, öğretmen ve
yöneticiler konu hakkında bilgilendirilmeli,
-Öz yeterlik ve benlik algısını geliştirme çalışmaları yapılmalı,
-Risk alanları denetim altında tutulmalı, okul yönetimine bilgilendirme yapılmalı,
-Sınıf düzeyinde zorbalığı önlemeye yönelik rehberlik çalışmaları yapılmalı.
17