Page 61 - ÇEK_BULTEN_63
P. 61

daha nitelikli eserlere yönlendirilmesi   1 dakikadan az. Avrupa ülkeleriyle   Kitap okuma alışkanlığının artırılması
            gerekir.                          kıyaslandığında bu rakam oldukça   için ailelere, öğretmenlere ve
                                              düşük kalıyor. UNESCO’nun yayınladığı  eğitim sistemine büyük görevler
            Nitelikli eserlerin bireyin hayal gücü   raporlara göre, Türkiye kitap okuma   düşmektedir. Aileler çocuklarına
            ve düşünce dünyasına katkıları    oranında dünya sıralamasında     küçük yaşlardan itibaren kitap
            yadsınamaz. Örneğin, Victor       oldukça gerilerde yer alıyor. Oysa   sevgisini aşılamalı, öğretmenler
            Hugo’nun Sefiller adlı romanı,    Japonya, Almanya ve Fransa gibi   derslerde kitap okuma saatlerine yer
            adalet ve merhamet kavramlarını   ülkelerde bireyler, kitap okumayı   vererek öğrencileri teşvik etmeli ve
            sorgulatırken; Dostoyevski’nin Suç   günlük hayatlarının ayrılmaz bir   eğitim sistemimiz de okuma kültürünü
            ve Ceza eseri vicdan, adalet ve insan   parçası olarak görüyorlar.  destekleyen uygulamaları artırmalıdır.

            psikolojisi üzerine düşündürür. Reşat
            Nuri Güntekin’in Çalıkuşu romanı,   Peki, kitap okuma oranımız neden   Eğer daha bilinçli, daha üretken ve
            bireyin toplumsal sorumluluğunu   bu kadar düşük? Bunun en büyük   kültürel olarak daha ileri bir toplum
            hatırlatırken, Yaşar Kemal’in İnce   nedenlerinden biri, eğitim sistemimizin  olmak istiyorsak, kitap okuma
            Memed eseri, adalet mücadelesinin   okuma alışkanlığını teşvik etmekten   alışkanlığını küçük yaşlardan itibaren
            insan hayatındaki yerini gözler   çok sınav odaklı olmasıdır. Öğrenciler   kazandırmalı ve nitelikli eserleri teşvik
            önüne serer. İşte bu tür eserler, bireyi   kitap okumayı bir keyif ya da kendini   etmeliyiz. Okuyan birey, düşünen
            sadece bir hikâyenin içine çekmekle   geliştirme aracı olarak görmek yerine,   bireydir. Düşünen birey ise sorgular,
            kalmaz, aynı zamanda düşünmeye ve   yalnızca ders kitaplarını okumak   üretir ve değişimi başlatır. Bu yüzden
            sorgulamaya yönlendirir.          zorunda oldukları bir görev gibi   kitapları hayatımızın vazgeçilmez bir
            Ne yazık ki, Türkiye’de kitap okuma   algılamaktadır. Oysa kitap okumak   parçası haline getirmeli, geleceğimizi
            oranlarına baktığımızda çok iç açıcı   sadece akademik başarı için değil,   bilgiyle aydınlatmalıyız.
            bir tabloyla karşılaşmıyoruz. TÜİK’in   bireyin kendini geliştirmesi, hayal

            verilerine göre, ülkemizde kitap   gücünü beslemesi ve kültürel olarak             Merve UZMAN
            okumaya ayrılan süre günde ortalama   zenginleşmesi için gereklidir.
                                                                                           Türkçe Öğretmeni

































                                                                                                                   60
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66