Page 61 - ÇEK_BULTEN_63
P. 61
daha nitelikli eserlere yönlendirilmesi 1 dakikadan az. Avrupa ülkeleriyle Kitap okuma alışkanlığının artırılması
gerekir. kıyaslandığında bu rakam oldukça için ailelere, öğretmenlere ve
düşük kalıyor. UNESCO’nun yayınladığı eğitim sistemine büyük görevler
Nitelikli eserlerin bireyin hayal gücü raporlara göre, Türkiye kitap okuma düşmektedir. Aileler çocuklarına
ve düşünce dünyasına katkıları oranında dünya sıralamasında küçük yaşlardan itibaren kitap
yadsınamaz. Örneğin, Victor oldukça gerilerde yer alıyor. Oysa sevgisini aşılamalı, öğretmenler
Hugo’nun Sefiller adlı romanı, Japonya, Almanya ve Fransa gibi derslerde kitap okuma saatlerine yer
adalet ve merhamet kavramlarını ülkelerde bireyler, kitap okumayı vererek öğrencileri teşvik etmeli ve
sorgulatırken; Dostoyevski’nin Suç günlük hayatlarının ayrılmaz bir eğitim sistemimiz de okuma kültürünü
ve Ceza eseri vicdan, adalet ve insan parçası olarak görüyorlar. destekleyen uygulamaları artırmalıdır.
psikolojisi üzerine düşündürür. Reşat
Nuri Güntekin’in Çalıkuşu romanı, Peki, kitap okuma oranımız neden Eğer daha bilinçli, daha üretken ve
bireyin toplumsal sorumluluğunu bu kadar düşük? Bunun en büyük kültürel olarak daha ileri bir toplum
hatırlatırken, Yaşar Kemal’in İnce nedenlerinden biri, eğitim sistemimizin olmak istiyorsak, kitap okuma
Memed eseri, adalet mücadelesinin okuma alışkanlığını teşvik etmekten alışkanlığını küçük yaşlardan itibaren
insan hayatındaki yerini gözler çok sınav odaklı olmasıdır. Öğrenciler kazandırmalı ve nitelikli eserleri teşvik
önüne serer. İşte bu tür eserler, bireyi kitap okumayı bir keyif ya da kendini etmeliyiz. Okuyan birey, düşünen
sadece bir hikâyenin içine çekmekle geliştirme aracı olarak görmek yerine, bireydir. Düşünen birey ise sorgular,
kalmaz, aynı zamanda düşünmeye ve yalnızca ders kitaplarını okumak üretir ve değişimi başlatır. Bu yüzden
sorgulamaya yönlendirir. zorunda oldukları bir görev gibi kitapları hayatımızın vazgeçilmez bir
Ne yazık ki, Türkiye’de kitap okuma algılamaktadır. Oysa kitap okumak parçası haline getirmeli, geleceğimizi
oranlarına baktığımızda çok iç açıcı sadece akademik başarı için değil, bilgiyle aydınlatmalıyız.
bir tabloyla karşılaşmıyoruz. TÜİK’in bireyin kendini geliştirmesi, hayal
verilerine göre, ülkemizde kitap gücünü beslemesi ve kültürel olarak Merve UZMAN
okumaya ayrılan süre günde ortalama zenginleşmesi için gereklidir.
Türkçe Öğretmeni
60